Kompetencedrevet tilgang / Competence-driven approach

Den komptencedrevne tilgang har fokus på at udvikle entreprenørielle og/eller innovationsrettede kompetencer.

English version below. 

Kompetencedreven undervisning tilrettelægges efter de specifikke kompetencer, den studerende har behov for udvikle eller styrke for, at han eller hun kan opbygge et professionelt virke.

Undervisningens emner kan således variere alt efter, hvilken kunstnerisk praksis, de studerende tilhører. Nogle faggrupper har måske behov for at udvikle kompetencer inden for samarbejde, selvledelse og organisation, mens andre har behov for at udvikle kompetencer inden for kommunikation og PR, mental styrke eller noget helt fjerde.

Den kompetencedrevne undervisning vil typisk være præget af både oplæg samt praktiske øvelser og opgaver.

CASE: Visualitet i film

Kurset ’Entreprenørskab og ledelse i tværkunstneriske produktioner’ er et eksempel på kompetencedreven undervisning. Kurset involverede fotograflinjen fra Den Danske Filmskole og scenografistuderende fra Den Danske Scenekunstskole, og havde fokus på at udvikle de studerendes kompetencer som selvstændig, leder og samarbejdspartner i film- og scenekunstneriske produktioner.

De studerende skulle gennem to forløb: Et teoriforløb om den kunstneriske entreprenør, der fokuserede på ledelse, kommunikation og holdsætning, samt praksisforløbet ‘Visualitet i film’, hvor de studerende samarbejdede om en mindre tværkunstnerisk produktion. Produktionen skulle have fokus på at udvikle et filmisk eller et rumligt udsagn med en afklaret visualitet, der forholdt sig til den menneskelige krop.

De tværfaglige samarbejder resulterede i seks vellykkede tværæstetiske produktioner, samt at de studerende efter endt forløb havde fået kendskab til hinandens sprog og faglighed.

Læs mere om Entreprenørskab og ledelse i tværkunstneriske produktioner. 

FAKTABOX

DATO

Sprog
Dansk

Projektejer
EntreNord

Kontakt person

Email
caki@caki.dk

Kompetencedrevet tilgang / Competence-driven approach

Den komptencedrevne tilgang har fokus på at udvikle entreprenørielle og/eller innovationsrettede kompetencer.

English version below. 

Kompetencedreven undervisning tilrettelægges efter de specifikke kompetencer, den studerende har behov for udvikle eller styrke for, at han eller hun kan opbygge et professionelt virke.

Undervisningens emner kan således variere alt efter, hvilken kunstnerisk praksis, de studerende tilhører. Nogle faggrupper har måske behov for at udvikle kompetencer inden for samarbejde, selvledelse og organisation, mens andre har behov for at udvikle kompetencer inden for kommunikation og PR, mental styrke eller noget helt fjerde.

Den kompetencedrevne undervisning vil typisk være præget af både oplæg samt praktiske øvelser og opgaver.

CASE: Visualitet i film

Kurset ’Entreprenørskab og ledelse i tværkunstneriske produktioner’ er et eksempel på kompetencedreven undervisning. Kurset involverede fotograflinjen fra Den Danske Filmskole og scenografistuderende fra Den Danske Scenekunstskole, og havde fokus på at udvikle de studerendes kompetencer som selvstændig, leder og samarbejdspartner i film- og scenekunstneriske produktioner.

De studerende skulle gennem to forløb: Et teoriforløb om den kunstneriske entreprenør, der fokuserede på ledelse, kommunikation og holdsætning, samt praksisforløbet ‘Visualitet i film’, hvor de studerende samarbejdede om en mindre tværkunstnerisk produktion. Produktionen skulle have fokus på at udvikle et filmisk eller et rumligt udsagn med en afklaret visualitet, der forholdt sig til den menneskelige krop.

De tværfaglige samarbejder resulterede i seks vellykkede tværæstetiske produktioner, samt at de studerende efter endt forløb havde fået kendskab til hinandens sprog og faglighed.

Læs mere om Entreprenørskab og ledelse i tværkunstneriske produktioner. 

FAKTABOX

DATO

Sprog
Dansk

Projektejer
EntreNord

Kontakt person

Email
caki@caki.dk