DADIU

DADIU er en tværfaglig specialuddannelse i udvikling, skabelse og forskning af digital og interaktiv underholdning. Uddannelsen forløber over ét semester og kun studerende ved DADIUs medlemsskoler kan blive optaget.

DETALJER OM UDDANNELSEN

  • Titel: DADIU – Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning
  • Varighed: Et semester (finder altid sted i efterårssemestret)
  • Credits / ECTS: –
  • Organisationer: Kun studerende ved DADIU’s medlemsskoler kan blive optaget Kunstakademiets Designskole (København), Den Danske Filmskole, Truemax Academy, Aalborg Universitet (Interactive Digital Media, Medialogy), Århus Universitet (Digital Design, Audio Design), IT Universitetet, København, VIA (The Animation Workshop), DTU, Københavns Universitet (Computer Science)).
  • Deltagere: Kun studerende ved DADIU’s medlemsskoler kan søge om optagelse.

BESKRIVELSE AF UDDANNELSE

DADIU eller det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning er en sammenslutning af universitetsuddannelser og kunstskoler i Danmark. Som studerende ved én af DADIUs medlemsinstitutioner kan du søge om at blive optaget på DADIU sammen med din  anden uddannelse

Uddannelsen er fokuseret på specialisering i computerspil og sigter på at udvikle et fælles sprog og skabe en fælles forståelse af, hvad computerspil er.

Udpluk fra semesterplanen:

  • Intro: A three day workshop at Askov Folk High School.
  • Prodution and Classes: Classes by industry specialists mixed with short production periods.
  • Competence Project: Each student get to specialize in their own competence through classes or special projects
  • Graduation Game: A six week game production ending with a released game on Google Play and a presentation.
  • Evaluation: Presentation and evaluation of the product and process.
  • iOS Workshop: A voluntary three day workshop where the students can port their game to iOS and release in Apple’s App Store.

DADIU ser det også som sin opgave at fremme forskning og udvikling inden for computerspilsindustrien samt at være et professionelt kontaktorgan til den interaktive underholdningsindustri, understøtte det danske netværk og skabe grobund for videnskabelige og industrielle projekter. DADIU arrangerer således også workshops og seminarer om digital og interaktiv underholdning.

LÆRINGSMÅL

EKSAMEN

Ved semestrets afslutning udvikles et final game. Flere spil har været nomineret til priser og fremvist på internationale festivaler.

FAKTABOX

DATO

2014 –

Sprog
Danish

Projektejer
DADIU – Det Danske Akademi for Digital Interaktiv Underholdning

Projekt Partner
The Danish National Film School

Kontakt person
DADIU

Email
DADIU@DADIU.DK

Website
http://dadiu.dk

DADIU

DADIU er en tværfaglig specialuddannelse i udvikling, skabelse og forskning af digital og interaktiv underholdning. Uddannelsen forløber over ét semester og kun studerende ved DADIUs medlemsskoler kan blive optaget.

DETALJER OM UDDANNELSEN

  • Titel: DADIU – Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning
  • Varighed: Et semester (finder altid sted i efterårssemestret)
  • Credits / ECTS: –
  • Organisationer: Kun studerende ved DADIU’s medlemsskoler kan blive optaget Kunstakademiets Designskole (København), Den Danske Filmskole, Truemax Academy, Aalborg Universitet (Interactive Digital Media, Medialogy), Århus Universitet (Digital Design, Audio Design), IT Universitetet, København, VIA (The Animation Workshop), DTU, Københavns Universitet (Computer Science)).
  • Deltagere: Kun studerende ved DADIU’s medlemsskoler kan søge om optagelse.

BESKRIVELSE AF UDDANNELSE

DADIU eller det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning er en sammenslutning af universitetsuddannelser og kunstskoler i Danmark. Som studerende ved én af DADIUs medlemsinstitutioner kan du søge om at blive optaget på DADIU sammen med din  anden uddannelse

Uddannelsen er fokuseret på specialisering i computerspil og sigter på at udvikle et fælles sprog og skabe en fælles forståelse af, hvad computerspil er.

Udpluk fra semesterplanen:

  • Intro: A three day workshop at Askov Folk High School.
  • Prodution and Classes: Classes by industry specialists mixed with short production periods.
  • Competence Project: Each student get to specialize in their own competence through classes or special projects
  • Graduation Game: A six week game production ending with a released game on Google Play and a presentation.
  • Evaluation: Presentation and evaluation of the product and process.
  • iOS Workshop: A voluntary three day workshop where the students can port their game to iOS and release in Apple’s App Store.

DADIU ser det også som sin opgave at fremme forskning og udvikling inden for computerspilsindustrien samt at være et professionelt kontaktorgan til den interaktive underholdningsindustri, understøtte det danske netværk og skabe grobund for videnskabelige og industrielle projekter. DADIU arrangerer således også workshops og seminarer om digital og interaktiv underholdning.

LÆRINGSMÅL

EKSAMEN

Ved semestrets afslutning udvikles et final game. Flere spil har været nomineret til priser og fremvist på internationale festivaler.

FAKTABOX

DATO

2014 –

Sprog
Danish

Projektejer
DADIU – Det Danske Akademi for Digital Interaktiv Underholdning

Projekt Partner
The Danish National Film School

Kontakt person
DADIU

Email
DADIU@DADIU.DK

Website
http://dadiu.dk